Dua, Allah’tan istekte bulunmaktır.Her istek dua sayılırmı? Hayır.!
Sürekli alışagelinmiş, ezberlenmiş aynı cümlelerle duygusuzca  ve  acelecilik içerisinde yapılan dualar makbul değildir.

Dua, tevazu ve mahviyet içerisinde, içten ve gönülden  bir yakarışla Yüce Rabbimize  yönelip  taleplerimizi  O’na arzetmemizdir.

Dua etmek için mutlaka bir ihtiyacımız olması gerekmediği gibi, sadece zorluklar ve olumsuzluklar karşısında değil; rahat zamanlarda da  duaya yönelmek, ilahî  rahmeti her zaman üzerimize çekme  anlamında  çok önemlidir.Can dostlarım;şimdi dilerseniz duamıza geçelim:

Rahman ve rahîm olan Allah’ın adıyla.
Allah’ım Sen benim Rabbimsin, beni Sen yarattın. Ben Sen’in kulunum,ezelde Sana verdiğim sözümde ve vaadimde hâlâ gücüm yettiğince durmaktayım.İşlediğim kusurların şerrinden Sana sığınırım.

Bana lutfettiğin nimetleri yüce huzurunda minnetle anar , günahlarımı itiraf ederim.Benim günahlarımı affet; şüphe yok ki  günahları Sen’den başka affedecek yoktur.

Allah’ım, Sen’in kendini hamdettiğin şekilde Sana çokça ve daîma hamd olsun; bütün mahlûkatının  yapmasını halk ettiğin hamdlerin kat kat fazlasıyla, yüzünün celâline ve kudretinin azametine yaraşır şekilde her an ve her nefes ilmindeki şeyler adedince Sana hamd olsun, ey Yüce Mevlâ’mız.

Yarattıkları  sayısınca, kendisinin râzı olacağı kadar, arşının ağırlığınca, bitip tükenmeyen kelimeleri adedince ve ilminin çokluğu nisbetinde ben Allah’ı ulûhiyet makamına yakışmayan sıfatlardan tenzih eder ve O’na hamdederim.”  Amin…   



(M.Sami Ramazanoğlu- Dualar ve Zikirler)