Yabancı dil öğrenmeyi  bir çok insan  ister ama öğrenemez. Hele bizde ilk okulda başlanılır üniversite biter ama nedense herkes öğrenemez, öğrenen çok az sayıda yani yok denilecek kadar azdır. Bu konuyu çok merak etmişimdir. Afrika ülkelerinden başka diyarlardan ülkemize gelen insanlar en az bir yabancı dili ana dilleri gibi konuşuyorlar bize gelince mağlesef…  Asr-ı saadet döneminde yaşanan  dil öğrenme süresi hayret verici:

Peygamber efendimiz (asm) yabancı bir lisanı öğrenmeyi teşvik etmiştir. Zeyd bin Sâbit (ra) anlatıyor: “Resûlullâh Medine’ye teşrif ettiklerinde çocuktum. Beni alıp huzuruna götürdüler. Resûlullâh beni çok beğendi.  Şöyle dediler: ‘Ya Resûlullâh, bu çocuk Benî Neccar’dandır. On taneden fazla sûre ezberlemiştir.” Bu da  Resûlullâh’ın hoşuna gitti.

Bir seferinde bana şöyle buyurdu: “Ey Zeyd, Yahudilerin yazısını öğren. Çünki vâllahi ben, Yahudilerin bana yazdıklarına  güvenemiyorum.”  Ben de 17 gün içinde İbraniceyi yazıp okumasını öğrendim.  Artık bundan sonra Yahudilerin  Resûlullâh ‘a (asm) gönderdikleri mektupları okuyor, cevaplarını İbranice  yazıyordum.”