Yamaç tırmanışı yapan arkadaşlarını her seferinde izliyor, bir türlü kendisini tırmanış için hazır hissetmiyordu ama bu sefer kararlıydı.Hazırlıklarını tamamladı arkadaşları ile beraberce gittiler karşılarına duvar gibi dik bir yamaç çıktı. Bir an için   duraksadı, biraz düşündü ‘bu kadar dik ve kayalık ayrıca etrafı uçurumlarla çevrili bu yamaca nasıl tırmanılır ki !' dedi,
Sonra; yoğun trafik akışı olan bir caddeyi hayalinde canlandırdı...ama ben araba kullanmasını biliyorum ! bunu başardım. Hiç araba kullanamayan bir insan bu işi başaramayacağını düşünür, adeta imkansız sanır.’ Dedi tekrar azimlendi.

 Emniyet kemerini taktı ipi sıkıca tuttu tırmanışa geçti.Bir süre tırmandıktan sonra durdu geriye baktı içini tatlı bir heyecan kapladı. Biraz nefeslendi tam o sırada  bir üst sıradaki arkadaşına ait fazlalık ipin hızla gelerek gözüne çarpması sonucu gözündeki lensinin düşmesine neden oldu. Lens çok küçük olduğu için bulunması imkansızdı.

Artık bulanık görüyordu. Allah’a dua etmekten başka çaresi kalmamıştı.Gözlerini kapattı içten canı gönülden dua etmeye başladı. “ Allah’ım! Sen bu dağları taşları en küçük toz parçasına kadar her şeyi görüyorsun. Benim lensimin düştüğü yerini de biliyorsun. Onu bulmam için yardım et. Senin her şeye gücün yeter.”

Tırmanış tamamlanınca, arkadaşlarının da yardımı ile patika yollardan yürüyerek aşağı indiler.Tam o sırada tırmanış yapmak için gelen yeni bir gurup içerisinden bir kişi “aranızda lens kaybeden var mı?” diye sordu.

Gelen  guruptan öğrendiğine göre, bir kayanın üzerinde parlayarak  hareket eden lens oradakilerin dikkatini çekmişti.

Eve döndüklerinde lensi nasıl bulduklarını annesine anlattı.Annesi çok etkilendi hemen ağzında bir lens taşıyan karıncanın resmini çizdi. Karıncanın sırtındaki lense şunları yazdı:

“Allah’ım! Bu taşıdığımın ne olduğunu ne işe yaradığını bilemiyorum. Bu oldukça ağır ve benim yiyeceğim bir şey de değil ama senin arzun bunu taşımamsa emrin başım ve gözüm üstüne,senin için taşıyacağım.”


Değerli dostlarım; Rabbimiz diledikten sonra ne olmaz ki? O’na hiçbir şey zor değil O sadece ol! Der, oda olur. O her şeye kadir dir.