Padişah, halkın ahvâlini öğrenmek üzere veziri ile birlikte tebdil-i kıyafet gezintiye çıkarlar.

Bir köye gelirler, evin kapısının eşiğine oturmuş dantel ören genç bir kız görürler.Padişah kızın yanına gelir ve aralarında şu konuşmalar geçer:

“-Kızım baban evde mi?”

“-Babam evde yok.Azı çok etmeye gitti.”

“-Annen evde mi?”

“-Annem evde yok.O da biri iki etmeye gitti.”

“-Kızım eviniz çok güzel ama bacası eğri.”

“-Bacası eğridir ama dumanı doğru tüter.!”

“-Sana bir kaz yollasam yolar mısın?”

“-En ince tüylerine kadar yolarım.Siz yeter ki gönderin efendim.”

Padişah ile vezir “öyleyse selametle kal” deyip oradan ayrılarak saraya gelmişler.Padişah vezire sormuş:

“-Kız ile konuştuklarımızı anladın mı?” Vezir;

“-Doğrusunu söylemek gerekirse hiç bir şey anlamadım.” demiş.
Padişah öfkelenmiş!

“- O halde tez vakitte öğren yoksa seni vezirlikten azlederim.” demiş.

Vezir; kime söyleyeyim.Kimden öğreneyim diye düşünürken, en iyisi o kızı bulayım doğrusunu ondan öğreneyim demiş, gitmiş kızı bulmuş başlamış yalvarmaya:

"-Aman kızım canım kızım, dün yanına gelmiştik.Hatırladın mı ? Yanımdaki kişi sana bir şeyler sormuştu.Sen ise ona cevaplar vermiştin.Onlar ne manaya geliyordu? Deyiver de bende öğreneyim.Sonra dile benden ne dilersen…" Kız;

“-Konuştuklarımızı açıklarım ama her cevap için on altın isterim” demiş.Vezir tamam demiş. Kabul etmiş.Kız anlatmaya başlamış:

“-O amca babamı sorduğunda ‘azı çok etmeye gitti’ demekle; babamın çiftçi olduğunu,tarlaya tohum ekmeye gittiğini belirttim.” Vezir on altını vermiş.Kız devam etmiş;

“-O amca annemi sorduğunda ‘annem biri iki etmeye gitti’ demek;annemin ebe olduğunu,doğum için gittiğini anlatmak istedim.”Vezirden on altın daha alarak anlatmaya devam eder.

“-Amca ‘eviniz çok güzel ama bacası eğri’ demekle; benim güzel olduğumu ama gözlerimin şaşı olduğunu belirtti; Ben de ‘bacası eğridir ama dumanı doğru tüter’ diyerek; şaşıyım ama gözlerim iyi görür demek istedim.” Vezir on altın daha vererek,
Hadi bunlar bir parça anlaşılır gibi, en çok merak ettiğim ise ‘sana bir kaz göndersem yolar mısın’ ne demek? Kız;

“Bunun cevabını da veririm ama ücreti peşin olursa” Vezir iyice meraklanmış.Kabul etmiş on altın daha vermiş.

Kız tebessüm etmiş  “O kaz da sizsiniz! Bunları öğrenmek için  tam kırk altın verdiniz” 
…Hoşça  kalınız sevgili dostlar…