Günah işlemek veya işlememek insanın kendi iradesi ile ilgilidir. Onun için yaptıklarından sorumludur. İnsan islamın koyduğu edep   dairesinde hareket  ederse  asla utanç duyacağı hallere düşmez.

Peygamberimiz (sav): “Öyle bir zaman gelecek ki ortalıkta bu işi yapanlara  ‘ bu işi biraz gizli yapsanız’   diyebileceklerdir. Böyle bir ortamda  tepki göstermeyen oda aynı suçu işlemiş gibi olacak, ceza toptan herkese isabet edecektir.” buyuruyor.

Günümüzde bizler o kadar duyarsızlaştık ki  özellikle büyük şehirlerimizde herkesin ortasında aleni günah işlenir hale gelindi. İnsanlar bana ne… bana dokunmayan yılan bin yaşasın, ruh haliyle görmemezlikten gelirken, aynı günahı ailemizden, yakın çevremizden birilerinin yapmayacağını düşünürüz genellikle. Oysa ki o günahı işleyen insanlar yine bizim insanımız birilerimizin oğlu,kızı ,akrabası vs.  
 
İnsanlar işlemiş oldukları günahın karşılığını kimi zaman ahirette kimi zamanda  bu dünyada görürler. Başkasına yaptığı onur kırıcı davranışın aynısına  kendileride maruz kalırlar. Hani bir atasözü vardır “çalma el kapısını çalarlar kapını” Şimdi konuyla  alakalı yaşanmış ibretlik bir hadisenin nasıl gerçekleştiğine beraberce bakalım.     

Herkesin sevdiği ve saydığı namuslu, bir aile varmış…

Kocası kuyumculuk yapar, kadın ise ev hanımıymış…

Kadın, herzaman yaptığı gibi süt getiren erkek satıcıya kapı aralığından tencereyi uzatmış. Ama sütçü daha önceleri hiç yapmadığı bir harekette bulunarak  kadının elini şehvetle tutmuş.

Kadın tencereyi hemen bırakıvermiş. Olanlara çok üzülmüş.
Kocası eve geldiğinde ağlayarak;

“-Doğruyu söyle! Bu gün ne yaptın ki benim başıma böyle bir iş geldi” demiş olanları aynen anlatmış.

Adam, üzüntülü bir şekilde itirafta bulunmuş;

“-Bu gün hiç yapmadığım bir işi yaptım. Bilezik almaya gelen kadın, takamıyorum bana yardım et deyince, bileziği koluna takarken, sanki zor takılıyormuş gibi yaptım ki kolu biraz daha elimde kalsın diye düşündüm. İşte senin başına gelenin sebebi budur.” demiş.    

Peygamber efendimizin(sav) asırlar öncesindeki şu uyarısı şüphesiz ne kadar önemlidir…
“-Başkalarının hanımlarına iffetli davranın ki, sizin hanımlarınızda iffetli ve namuslu olsunlar.” (Hakim, Müstedrek, 4/154.)
 Selam ve dua ile...