Günümüzde sıkça rastlarız, dini bir mevzu konuşulurken; “benim dedem de hacı idi.Tam dört defa Hacca gitmiş.Baba annem var ya, dinine çok düşkün bir insanmış .Çocukluğumda ben onun hiçbir zaman göstererek namaz kıldığını görmedim...
Namazlarını  gösterişten uzak hiç kimseye göstermeden gizlice kılardı...”

Güzel kardeşim,dedenin Hacca gitmesi sana bir fayda sağlar mı sanıyorsun ? Baba annenizin gizlice namaz kılma sırrını bilemedin mi? Annenin, kayın validesi olan, baba annene “ Anneciğim, namazlarını sakın çocuklarımın yanında kılma! Git odanda, kapını kapatarak kıl.Çocuklarım dindar olmasın” dediği, jenerasyonun çocuğusun haberin yok.Annen bu şekilde davranmamış olsa idi sen baba annenin nasıl namaz kıldığını görecektin belki çocuk yaşta namaza başlayacaktın veya ileriki yaşlarında kılacağın namaz için, sana bir temel oluşturacaktı.

   Yine bu zihniyete sahip insanların şu sözlerine her zaman şahit oluruz: “Benim kalbim temiz! Sen gerisini bırak, kalbe bak ! Ben Allah’ı (cc) çok seviyorum.” gibi ifadeler kullanırlar.   
Kalp temizliği soyut bir kavram olsa da   “küpte ne varsa dışarı o sızar.” Atasözü buna güzel bir cevap olabilir.Ayrıca bu sözde kibir vardır.Bırak ta kalbinin temiz olduğuna başkaları karar versin.

Gelelim“Ben Allah’ı (cc) çok seviyorum.” İddiasına. Ben de diyorum ki “Çırağan Sarayı benim” bana ait.İddia ispata muhtaçtır.İddiam bu ise, ispat etmem  gerekiyor değil mi? İddiam ile alakalı kayıt,belge,şahit her ne var ise ortaya koymam gerekiyor.Yoksa bu iddiam  kuru bir sözden ileri gitmez.Kimse  önemsemediği gibi şayet ısrarla  tekrar etmem halinde deli olduğumdan şüphe edilir hale gelirim.

Allah’ı (cc) çok seviyorum iddiasında bulunan kişi de iddiasını ispatlaması gerekiyor.Nasıl olacak bu ? Bunun için üç şart var.Bu şartlar yerine getiriliyorsa amenna, yok yerine getirilmiyorsa iddiasında yanılıyor demektir.Şimdi bu şartlar neler bakalım:

1-Seven kişi,sevdiğinin yap dediğini yapar; Sevgi ile sevgilinin sevgisini kaybetme korkusu orantılıdır.O’nu üzme korkusu ile yap dediği şeyleri itirazsız hem de zaman kaybetmeden yapar. 
Allah (cc); başta namaz olmak üzere bir çok ibadetleri yap demiyor mu? Evet. Eğer sen: Benim yaşım genç, daha  sonra yaparım,birkaç sure daha öğreneyim de öyle namaza başlarım gibi bahanelerle ayak sürüyorsan  birinci şartın olumsuz olduğu aşikardır.

2-Seven kişi sevdiğinin yapma dediğini yapmaz;   Allah (cc) Ey kulum:İçki haram içme,kumar oynama,yalan söyleme, gıybet yapma... diyor. Kendini engelleye biliyormusun? Cevabın  “ hayır” ise ikinci şartı da yerine getirmiyorsun demektir.

3-Seven kişi sevdiğini daima hatırlar çokça anar; Allah (cc) günde ne kadar anıyorsun? Ne kadar zikrediyorsun cevabın “hiç” ise bu şartın da boş çıktı.İddianı ispatlayamadın sevgili dostum!.Sadece “Seviyorum” demekle sorumluluktan kurtulamıyorsun bunun için çaba, neticesinde icraat  gerekiyor. 

Müslüman kulaktan duyma bilgilerle değil, kaynağından doğru bilgiler ile dinini öğrenmeli.Sadece öğrenmek yeterli olmaz yaşantısına tam manasıyla aksettirerek  insanlara iyi ve güzel örnek olması gerekiyor.

Güzel, düzgün bir manken üzerindeki elbise, güzel durur ve alıcısı çok olur.Fakat yamuk mankenin üzerine dünyanın en güzel  elbisesini giydirseniz güzel durmaz ve alıcısı da olmaz. Biz dinimizi yaşarken dik duruş sergileyen manken mi?Yoksa  başkaları  ne der düşüncesi ile her şeye taviz vererek yamuk mankenlik mi yapıyoruz. Boy aynasında halimize bakmayı ihmal etmeyelim diyorum. En güzel dileklerim ile, kalın sağlıcakla…