Değerli dostlarım; Uzun yıllar boyunca  meslek hayatımda yaşadığım ve sizleri de ilgilendireceğini  tahmin ettiğim tecrübelerimi, siz değerli okuyucularım ile paylaşmayı uygun gördüm.Umarım faydalı olur.

Daha önceleri görev yaptığım  ilçede  yaşadığım bir hatıramı anlatayım:

Bir gün işyerimdeki odamda çalışmalarımı sürdürürken; Kapıyı vurmadan ağlayarak odama giren bayan, beklemeden konuşmaya başladı:

“-Müdür bey ne olur bana yardımcı olun.”

Prensip olarak bu şekilde gelen insanlara daha fazla itina gösteririm.Çünkü derdi var bir an önce çözüm bulunmasını istiyor.Önce oturması için yer gösterdim, kendisine gelmesi için su ikram ettim.İlk haline göre biraz olsun rahatladı.
  
"- Buyurun şimdi sizi dinliyorum." dedim. Derin bir iç çekerek anlatmaya başladı:

"-Ben beş yıllık evliyim şu an iki küçük çocuğum var. Evlendiğimiz de elimizde ne varsa ortaya koyduk başımızı sokacak bir daire aldık. Tapusunu o zaman beyimin üzerine yaptık. Uzun zamandır hissediyordum ama şimdi kesin öğrendim ki başka  kadın ile beni aldatıyor.Oturduğumuz evi satacakmış ne olur size geldiği zaman bana haber verin .Evimizi satarsa açıkta kalırım.Çocuklarım ile perişan olurum.Telefonumu vereyim beni haberdar edin ne olur yalvarıyorum … ne olur...”

İnsanın içi parçalanıyor. Tabii ki; telefonunu almak geleni gideni takip etmek kanunen görevimiz olmadığı gibi, aynı zaman da etik olmadığı kanaatindeyim.

Öncelikle belirtilen dairenin son durumunu öğrenmek için sistem üzerinden bir göz attım. Çok üzücü bir durum ile karşılaştım; söz konusu daire bir gün öncesinden, satılmış. Bundan sonrası son derece dramatik olduğu için anlatmayacağım.

Yukarıda anlattığım bayanın, bu kâbus’u yaşamaması için (satıştan önce) Tapu Müdürlüğüne başvurarak, “Aile Konutu” Şerhi talebinde bulunması gerekirdi.

Şimdi size; “Aile Konutu” Şerhi ile ilgili açıklamalarda bulunacağım. Mümkün olduğu kadar sade bir dil ile anlatmaya çalışacağım.

Aile Konutu: Eşlerin bütün yaşam faaliyetlerini gerçekleştirdikleri mekandır.Aile konutu tektir.Eşlerin birden fazla konutları varsa sadece ikamet ettikleri konut üzerine şerh konula bilinir.

Kimler Aile Konutu Şerhi Koydurabilir?
1-Kayıt maliki (tapusu adına kayıtlı kişi, tek başına )
2-Malik olmayan eş (tek başına)
3-Eşlerin her ikisi birden Aile konutu şerhi talebinde bulunabilirler.

Aile Konutu Şerhinin Hukuki Sonucu Nedir ?
Eşlerden biri diğer eşin açık rızası bulunmadıkça, aile konutunu devredemez, (satış,bağış vb.) kiraya veremez,borç altına sokamaz (ipotek vb).  Bunlar için mutlaka diğer eşin rızası olması gerekir.

Aile Konutu Şerhi için Hangi Belgeler Gerekir?
1-Kimlik belgesi (Özellikle Nüfus cüzdanı) başka kimlikler ile işlem yapılamaz.
2-Fotoğraf (her kişi için 1’er adet) Son altı ay içerisinde çekilmiş olsun.
3-Konutun; Aile konutu olduğunu gösteren belge (Muhtarlıktan/nüfus Müdürlüğünden veya varsa apartman yönetiminden alınan)
4-Vukuatlı nüfus kayıt örneği ya da evlilik cüzdanı (Eşlerin evliliğinin devam ettiğine dair)

İşlemin mali yönü: Tapu harcı ve döner sermaye harcına tabi değildir. Yani harçların tamamından muaftır. Her hangi bir ücret ödemeyeceksiniz.

Hadi şimdiden kolay gelsin…